Wiadomości Branżowe

Etykietowanie opon w krajach Unii Europejskiej

Informacje o przepisach UE są już dostępne na stronie www.etykietynaopony.pl  

Warszawa, 9 listopada 2011 r. – Unia Europejska wprowadza ujednolicone przepisy dotyczące etykietowania opon. Od listopada 2012 r. każda opona do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych, jak i ciężkich pojazdów ciężarowych – wyprodukowana po 30 czerwca 2012 r. - będzie musiała być wyposażona w informację graficzną w formie nalepki. Szczegółowe informacje o unijnych przepisach, a także kompendium wiedzy o etykietowaniu opon, przygotowane przez Grupę Goodyear w Polsce, można już znaleźć na stronie www.etykietynaopony.pl, a także na www.debica.com.pl/etykiety.

Etykiety zawierać będą informacje na temat 3 wybranych parametrów opony. Klienci będą mogli zapoznać się z nimi za sprawą nalepki, na której
w przystępny graficznie sposób zostaną przedstawione:

  • ekonomiczność (efektywność paliwowa),
  • przyczepność na mokrej nawierzchni,
  • generowany przez opony hałas.

„Etykiety umożliwią konsumentom porównanie opon różnych producentów pod kątem 3 wskazanych przez Unię Europejską parametrów. Zapewne przyczynią się do podejmowania jeszcze bardziej świadomych decyzji zakupowych, dzięki którym klienci wybiorą najlepsze, czyli najbliższe ich potrzebom ogumienie” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor ds. Handlowych Grupy Goodyear w Polsce.

Na stronie www.etykietynyopony.pl można znaleźć informacje m.in. na temat przepisów UE, parametrów prezentowanych na etykietach (i tego jak należy je czytać - co oznacza na etykiecie litera A, a co G), historii znakowania oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Wszystko zaprezentowane jest w przystępnej formie, uzupełnione o atrakcyjne grafiki. Strona posiada również intuicyjne menu, które ułatwia użytkownikom poruszanie się po niej.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby  gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Similar Posts