BIZNES Biżuteria Polityka

Media coraz częściej piszą o kandydatach na fotel prezydenta RP. W dniach 16-31

Data publikacji: 2015-04-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Media coraz częściej piszą o kandydatach na fotel prezydenta RP. W dniach 16-31
Kategoria: BIZNES, Polityka

Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Media coraz częściej piszą o kandydatach na fotel prezydenta RP. W dniach 16-31 BIZNES, Polityka - Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Media coraz częściej piszą o kandydatach na fotel prezydenta RP. W dniach 16-31 marca na temat osób ubiegających się o najwyższy urząd w państwie pojawiło się 35 tys. materiałów – o 54 proc. więcej niż w poprzednich 2 tygodniach.

Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że pierwsze trzy miejsca w zestawieniu pod względem liczby publikacji z prasy, internetu i RTV nie uległy zmianie, ale każdy z polityków odnotował wzrost liczby wzmianek na swój temat w stosunku do poprzedniego badania. Liderem nadal pozostał Bronisław Komorowski z wynikiem 12,8 tys. publikacji – wzrost o 14,6 proc. Na kolejnych miejscach uplasowali się Andrzej Duda (6,4 tys.) i Magdalena Ogórek (2,8 tys.).

Do przetasowań doszło na następnych pozycjach. Janusza Palikota i Adama Jarubasa zastąpili Janusz Korwin-Mikke (2,8 tys.) oraz Paweł Kukiz (2,3 tys.).

Największy przyrost liczby opublikowanych materiałów odnotował Paweł Kukiz – wzrost o ponad 200 procent! Dużo więcej doniesień medialnych w analizowanym okresie pojawiło się także na temat Mariana Kowalskiego oraz Janusza Korwin-Mikkego.

Media krytycznie o Słomce i Grodzkiej

Z analizy wydźwięku publikacji wynika, że Adam Słomka był najbardziej krytykowanym politykiem w analizowanych 2 tygodniach. Aż 15,5 proc. spośród wszystkich materiałów, jakie ukazały się na jego temat, miało wydźwięk negatywny. Tuż za nim w zestawieniu uplasowała się Anna Grodzka z wynikiem 14,2 proc. Dziennikarze w dniach 16-31 marca praktycznie nie krytykowali Dariusza Łaski, Jacka Wilka oraz Pawła Kukiza.

Kukiz i Kowalski podbijają social media

Najwięcej publikacji w mediach społecznościowych nadal dotyczyło Bronisława Komorowskiego (9,9 tys. wzmianek). Jednak za plecami prezydenta doszło do sporych zmian. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Andrzej Duda (7 tys.), a podium zamknął Janusz Korwin-Mikke (6 tys.).

Największy przyrost opublikowanych materiałów w social media dotyczył Kukiza – o 104 proc. wzmianek więcej oraz Mariana Kowalskiego – o 75 proc. Spadek w stosunku do poprzedniego raportu odnotowali Palikot, Grodzka oraz Iwona Piątek.

Media ogólnopolskie częściej o kandydatach

Zdecydowana większość informacji (74 proc.), w których pojawiali się kandydaci na prezydenta RP, pochodziła ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym. W tego typu mediach pod względem procentowym dominowali: Dariusz Łaska (88,9 proc.), Iwona Piątek (86 proc.) oraz Jacek Wilk (81,5 proc.).

Z kolei w mediach regionalnych najpopularniejsi w dniach 16-31 marca byli: Korwin Mikke (35,3 proc.), Komorowski (26,2 proc) i Jarubas (26,1 proc.). W ujęciu ilościowym prym w źródłach lokalnych wiedli Komorowski (3,6 tys. informacji), Duda (1,5 tys.) i Korwin-Mikke (979).

Kukiz dogania lokalnie

W poprzednim raporcie we wszystkich województwach najczęściej informowano o Komorowskim oraz Dudzie. Jarubas i Ogórek mieli znaczący udział w przekazie medialnym tylko w pojedynczych regionach. Aktualnie nadal niekwestionowanym liderem pozostał obecny prezydent RP. Komorowski wygrał w 15 województwach. Jedynie świętokrzyskie należało do Jarubasa.

Jednak w drugiej połowie marca ważną rolę w źródłach o zasięgu lokalnym odegrał Paweł Kukiz, który uzyskał dobry wynik aż w 5 województwach – warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, dolnośląskim oraz opolskim.

 

O badaniu

Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Zakres czasowy: 16-31.03.2015 r.

Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Media coraz częściej piszą o kandydatach na fotel prezydenta RP. W dniach 16-31 BIZNES, Polityka - Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”
Hashtagi: #BIZNES #Polityka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #BIZNES